Incognito - Beynin Gizli Hayatı

'Nietzsche ile Nasreddin Hoca'nın Truva Serencamı' sonunda bitti.
Aslında bu kadar uzun sürmezdi ama maalesef koşuşturmacam çoktu ve kitabı elime alamadım çok fazla.
Çok güzel bir kitaptı. Herkese bir kez daha tavsiye ediyorum. En kısa sürede bu kitabın türevi olan 'Sokrates ile Nasreddin Hoca'nın İstanbul Serencamı' isimli kitabı da okumayı planlıyorum. Okuduğumda mutlaka buradan yorumları da sizinle paylaşacağım.

Şimdi ise yazının başlığında ismini okuduğunuz ve aşağıda kapak fotoğrafını gördüğünüz Incognito isimli kitaba başladım.


Daha bir kaç sayfa okumama rağmen kitap beni sarmış durumda. Hep beynimiz nasıl işliyor?, beynimizde neler olup bitiyor? çok merak etmiş ancak sıkıcı ve tıbbi terimlerle dolu anlamadığım yazıları okumaya çalışmış ama bir türlü becerememiştim. Bu kitabın ise daha kapağında yazar için; " Nörobilimci olmayı eğlenceli bir şey gibi gösteren adam" yazmış New York Times. Kitabın arka kapağında yazanlar ise aşağıdadır;

"
'Kendimizle aramızdaki fark, bir başkasıyla aramızdaki fark kadar büyüktür.'
Montaigne

Siz daha tehlikeyi algılamadan, ayağınızı fren pedalının üstüne götüren kim? Neden sır saklamakta böylesine başarısız, nedenini bilmeden birini çekici bulmakta bu kadar başarılıyız? Eğer bilinçli zihin, yani sabah uyandığınızda sizinle birlikte uyanan ben, buzdağının yalnızca görünen kısmıysa, zihninizin geri kalanı tüm bir ömür neyle iştigal etmekte?
Ünlü nörobilimci David Eagleman, 20 dilde yayımlanan -ve neredeyse şimdiden klasikleşen- kitabı Incognito ile beynimizin derinlerine dalarak, yaptığımız, düşündüğümüz ya da hissettiklerimizin çok büyük bir kısmının bizden başka bir biz tarafından yönetildiğini ürkütücü bir berraklıkla ortaya koyuyor. Sadakat geninden sizi olmadığınız birine dönüştüren beyin zedelenmelerine; optik yanılsamalardan striptizcilerin neden ayın belirli zamanlarında daha çok para kazandığına; Truva fatihi Odysseus'tan renkleri işitip biçimleri tadabilen sinestezik insanlara kadar geniş bir yelpazeden vakaları ve araştırmaları bir araya getiren Incognito, beynimizin işleyişi ve çelişkileri hakkında olağanüstü bir keşif yolculuğu sunuyor.

"Bir kitap
 okudum, hayatım değişti." 
İsmet Berkan, Hürriyet

"Zihniniz bu kitap için size teşekkür edecek." 
Wired
"
Kitabı hemen okumak ve bitirmek için inanılmaz bir istek var içimde. Sanki bu kitabı okuyunca hayatımda bişiler değişecekmiş gibi hissediyorum.Kitaptan ilginç parçalar ve kitap bittiğinde yorumlarımı ilerleyen zamanlarda paylaşacağım.

Hemen kitabı okumaya dönüyorum.
Hoşça ve sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...