Kitap Yorumu - Leyla'nın Evi, Zülfü Livaneli


Leyla'nın Evi



Herkese Merhaba,

Leyla’nın Evi Zülfü Livaneli’nin okumuş olduğum 5. Kitabı. Böylesine usta bir yazarın 5 tane kitabını okumuş olmak benim için bir gurur kaynağı. Neden bütün yazdığı kitapların hepsini okumadığımı merak ediyorsanız da hepsini bir kerede arka arkaya okumaya kıyamıyorum da o yüzden. Yani sanki tüm kitaplarını okursam çok büyük bir boşluğa düşecekmişim gibi bir hissiyat var içimdeJ Tüm kitapları kütüphanemde mevcut ama ben aralara serpiştirerek okuyorum kitaplarını. Örneğin her ay 1 kitabını seçip okumak gibi…

Zülfü Livaneli bence bizim edebiyatımızdaki en güçlü kalemlerden biri. Anlatmak istediğini o kadar güzel anlatıyor ki insanın içine dokunuyor resmen. Bugüne kadar sırası ile yazmam gerekirse;

1-Son Ada
2-Bir Kedi,Bir Adam,Bir Ölüm
3-Arafat’ta Bir Çocuk
4-Serenad
5-Leyla’nın Evi

Kitaplarını okudum ve hepsini çok ama çok sevdim. İçlerinde ise favorim tabi ki birçok insanında olduğu gibi Serenad.

Leyla’nın Evi ise yine bir baş yapıt bence. Tarihle iç içe geçmiş, tarihimizin acı veren bir dönemini de içeren sürükleyici anlatımıyla tam bir tarih, aşk, yer, yurt, ev romanı. Kitabı okumayanlar varsa diye kitabın konusunu derinlemesine anlatmayacağım burada. Alın ve okuyun diyorum. Hatta bugüne kadar hiçbir Zülfü Livaneli kitabı okumadıysanız mutlaka en kısa sürede edinin ve okumaya başlayın. Ben onun kitapları ile çok geç tanışmanın verdiği bir burukluk yaşıyorum içimde. Ama olsun iyi ki onun kitaplarını okumuşum ve Allah ona ömür sağlık versin ki bizlerde onun varlığını hep hissedelim yüreğimizin bir yerlerinde.

Siz daha önce hangi Zülfü Livaneli kitaplarını okudunuz ve favori sıralamanız nasıl merak ediyorum.
Ayrıca bundan sonra hangi kitabını okumalıyım tavsiyelerinize açığım çünkü hepsi birbirinden değerli ve güzel olduğundan ben seçim yapmakta zorlanıyorum açıkçası.


Şimdilik sevgi ve sağlıcakla kalın… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...